Studento duonos ragavusieji greičiausiai sutiks, jog studentiškas gyvenimas yra labai savotiškas. Kupinas polėkio, jaunatviško maksimalizmo, pačių netikėčiausių idėjų, nesenkančios energijos, kai per vieną ar dvi naktis galvoje (o kartais ir „špargalkėse“) susisteminama ir įsimenama viso semestro informacija, noro išsiskirti iš minios, atrodyti stilingai, patraukliai, žavingai, nes jaunystė – juk romantiškų jausmų metas. Tuo pat metu aiškiai paženklintas ribotomis finansinėmis galimybėmis, didesniu ar mažesniu nepritekliumi. Ar verslas į tai atsižvelgia? Ar parduotuvėse galima rasti būtent į studentus orientuotų prekių?
Kone kiekviename prekių ar paslaugų sektoriuje galima rasti atskirą asortimentą, skirtą būtent studentams ir jaunimui: jiems siūlomos pigesnės mobilaus ryšio paslaugos, lengvatinės paskolos, nebrangūs drabužiai ir aksesuarai. Stengiamasi reaguoti į tokias tipiškas jauno žmogaus gyvenimui sąlygas, kaip ribotas biudžetas, poreikis žengti koja kojon su mada – aksesuarus ir daiktus keisti dažnai, aktyvus laisvalaikis, reikalaujantis patvarių ir kokybiškų daiktų. Šioje situacijoje laimi abi pusės – jauni žmonės gali už mažesnę kainą įsigyti daiktų ar paslaugų, kurių jiems reikia, o įmonės išlaiko arba plečia savo nuolatinių klientų ratą.
Nors nuomonė, jog tai, kas pigu, dažniausiai būna nekokybiška, o kartais – net morališkai „pasenę“, yra gaji, asortimentui, orientuotam į jaunimą, tokio principo laikymasis būtų pražūtingas. Jauni žmonės ypač reiklūs kokybei, atidžiai seka visas naujoves.
„Studentai ir apskritai jauni žmonės puikiai žino, ko nori, naršo įvairiuose internetiniuose puslapiuose, nemažai keliauja ar bendrauja su draugais iš užsienio, todėl yra susipažinę su jaunimo mados tendencijomis. Vis tik norint save realizuoti, jaustis gerai ir atrodyti stilingai, tenka gerokai paploninti savo, o greičiausia – tėvų pinigines. Dėl to didžioji studentų dalis yra labai jautrūs kainai, ieško tokių šaltinių, kur galėtų madingus drabužius pirkti už prieinamas kainas. Kadangi mūsų parduotuvėse drabužiai ir aksesuarai, kurie tiekiami iš gerai Europoje žinomų prekių ženklų fabrikų, yra parduodami 40-70 proc. žemesnėmis nei vidutinė rinkos kaina, jauni žmonės – moksleiviai ir studentai – sudaro apie pusę visų pirkėjų. Nors perkamoji jų galia nėra didelė, vis tik dirbti su jais yra malonu – jie puikiai išmano madą, noriai dalyvauja žaidimuose, seka akcijas, reaguoja į siunčiamas SMS žinutes apie nuolaidas“, – pasakoja „Dress & Go“ rinkodaros specialistė Lina Jaksebogaitė.
Kad jaunimas jautrus prekės kainai ir išties reiklus jos kokybei, išvaizdai, antrina ir vieno didžiausių Europoje optikų salonų tinklo „Fielmann“ rinkodaros vadovė Sandra Antanavičienė. „Studentai, jauni žmonės paprastai ateina jau žinodami, ko nori, turėdami aiškią viziją. Jie nebijo eksperimentuoti, mielai renkasi akinius ryškių spalvų, drąsių formų, skirtingas ir netikėtas medžiagas (pavyzdžiui, medį, rago ar kaulo faktūrą) imituojančiais rėmeliais. Mados ir grožio tendencijų ypač vaikomasi renkantis akinius nuo saulės. Siekdami būti stilingi, jaunuoliai nepamiršta įvertinti ir to, ar akiniai patogūs, patvarūs, kaip ir kokias technologijas naudojant yra pagaminti. Kalbant apie kainas, studentai stengiasi, kad suma, išleista akiniams įsigyti, būtų kuo mažesnė, nepamiršta pasidomėti akcijomis, klausia, ar netaikome kokių nors nuolaidų. Atsižvelgdami į tokį jaunų žmonių poreikį ir tyrimų bendrovės „RAIT“ atliktą tyrimą, kurio rezultatai rodo, jog studentai patenka tarp tų, kieno darbinė veikla labiausiai vargina akis, rugsėjį akinius studentams siūlome įsigyti už ypač mažas kainas“, – pasakoja S. Antanavičienė.
Kaip teigia Lietuvos studentų atstovybių sąjungos prezidentas Vilius Morkūnas, šį pavasarį sąjungos ir banko „Swedbank“ atliktas studentų finansinės situacijos tyrimas parodė, jog apie 80 procentų studentų gyvena iš lėšų, kurias jiems skiria tėvai. Tėvai daugelį paremia ne tik finansiškai, bet ir duodami maisto produktų. „Savaime suprantama, jog studentas, žinodamas ir jausdamas savo ribotą biudžetą, tampa išradingu pirkėju, t.y. dažnai naudojasi akcijų pasiūlymais ar tam tikrą laiko tarpą atsisako ne pačių būtiniausių išlaidų. Nemažai studentų naudojasi ir galimybe pirkti internetu, nes dažnu atveju pirkiniai būna pigesni, o kartais net ir kokybiškesni“, – pasakoja V.Morkūnas. Anot pašnekovo, studentas, būdamas išradingu ir praktišku, tikrai dažnai atkreipia dėmesį ir į kokybę, na o stilius – kiekvieno žmogaus individualus reikalas.
„Manome, jog studentams, kurie susiduria su ypatingu savęs ribojimu finansine prasme, stilius tikrai nebelieka prioritetu, nes pasitaiko atvejų, jog reikia kovoti su „išlikimu”. Kalbant apie kainą, ji, žinant savo sukauptą biudžetą, tikrai svarbi kiekvienam studentui“, – teigia V. Morkūnas. Ar įmanoma kokybišką, madingą, stilingą daiktą įsigyti už normalią kainą? Ar būtinai kokybė kainuoja daug? „Tai studento išradingumo klausimas. Nes juk viskas įmanoma. Ir tikrai, studentai, turintys net stipriai apkarpytus biudžetus, geba išlikti stilingais“, – tvirtina pašnekovas.