Rinkdamiesi kompiuterį lietuviai išlaidesni

Vilnius, Lietuva, 2012 m. gegužės 15 d. Greitas, nedidelis, tačiau galingas, didelės atminties talpos ir su ilgai veikiančia baterija – taip Lietuvos gyventojai apibūdina idealų nešiojamąjį kompiuterį. Trijose Baltijos šalyse „Samsung” vykdytas tyrimas atskleidė, kad lietuviai naujam kompiuteriui yra linkę išleisti daugiau, lyginant su latviais ir estais.

Lietuvoje apklausus 500 gyventojų nuo 25 metų amžiaus, naudojančių kompiuterį ir internetą, paaiškėjo, kad dauguma iš jų (75,8 proc.) nuotraukas, vaizdo įrašus ar dokumentus dažniausiai saugo savo kompiuterio standžiajame diske. Vos daugiau nei dešimtadalis apklaustų lietuvių (11,9 proc.), kurie aktyviai naudojasi kompiuteriais ir internetu, duomenis saugo išoriniuose standžiuosiuose diskuose. Estijoje ir Latvijoje toks duomenų saugojimo būdas pasirenkamas dažniau (atitinkamai 24,4 proc. ir 17,5 proc.).

„Nors šalyje vykdoma nemažai moderniausių technologijų diegimo projektų, atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, kad kai kurie mūsų įpročiai dar nepasikeitė. Domimės moderniomis technologijomis, tačiau vis dar naudojame senus informacijos saugojimo būdus, užuot rinkęsi kitas alternatyvas, – sako „Samsung Electronics Baltics” vadovas Lietuvoje Simonas Skupas. – Kita vertus, tai normalu – juk naujovėms prigyti reikia laiko.”

„Samsung” atliktas tyrimas taip pat parodė, kad naujam kompiuteriui įsigyti mūsų šalies gyventojai yra pasiryžę išleisti daugiau pinigų nei Latvijos ar Estijos atstovai: daugiau nei trečdalis lietuvių (36,3 proc.) kompiuteriui galėtų skirti 2-3 tūkstančius litų, kai tokią sumą norėtų išleisti tik 19,6 proc. respondentų Estijoje ir 14 proc. – Latvijoje.

Visų trijų Baltijos šalių gyventojai mano, kad idealus nešiojamasis kompiuteris, kurį pirktų ateityje, turi būti galingas (75,1 proc.), su ilgai laikančia baterija (65,7 proc.), talpia atminties (61,9 proc.) ir kietojo disko įranga (60,8 proc.). Renkantis kompiuterį, 65,4 proc. respondentų sprendimui įtakos turi ir jo kaina. Penktadaliui apklaustųjų svarbus kompiuterio dizainas, trečdalis atsižvelgtų į planuojamo pirkinio svorį.

Pasak Simono Skupo, „Nešiojamasis kompiuteris tampa įprasta ir neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi – kas penktas respondentas Lietuvoje per pastaruosius metus įsigijo nešiojamąjį kompiuterį ir beveik tiek pat planuoja jį įsigyti per artimiausią pusmetį. Šiuo metu sparčiai tobulėja naujos kategorijos nešiojamieji kompiuteriai – „Ultrabook”, kurių pagrindinės ypatybės yra mobilumas ir galia. Pastarajai savybei ir atminties talpai, kaip paaiškėjo tyrime, lietuviai skiria itin didelį dėmesį.”

Apklausa parodė su kokiais nepatogumais susiduria kompiuterių vartotojai. Kas penktas lietuvis kaip didžiausią trūkumą įvardija lėtą kompiuterio veikimą. Įdomu tai, kad lyginant visų Baltijos šalių tyrimo rezultatus, labiausiai šia problema skundžiasi estai, naudojantys stalinius kompiuterius. Kitas nepatogumas, su kuriuo susiduria apklausti Lietuvos gyventojai, yra nepakankama atminties talpa. Be to, dešimtadalis apklaustųjų mūsų šalyje yra nepatenkinti trumpu baterijos veikimo laiku ir dar dešimtadalis mano, kad jų kompiuterio dizainas ir technologijos yra pasenusios.

Nors pusė kompiuterių vartotojų Baltijos šalyse savo namuose turi ir stalinius, ir nešiojamuosius kompiuterius, žmonės vis dažniau renkasi pastaruosius. Tą patvirtina ir apklausos rezultatai – per pastaruosius metus savo ar šeimos reikmėms nešiojamąjį kompiuterį įsigijo beveik 10 proc. lietuvių, o stalinį kompiuterį – vos 2 proc. apklaustųjų.

Tyrimas atskleidė, kad planuojant įsigyti kompiuterį lietuviams mažiau nei kaimyninių šalių gyventojams yra svarbūs draugų, pažįstamų ir giminių atsiliepimai bei patirtis. Beveik pusė, 49,1 proc., respondentų mūsų šalyje prieš pirkdami kompiuterį pirmiausia yra linkę remtis savo patirtimi, o 47,4 proc. – ieškotų informacijos internete.

Apie tyrimą

Tyrimas, vykdytas kompanijos „Samsung Electronics Baltics” užsakymu, atliktas tyrimų agentūros „Compasss”, apklausus trijų Baltijos šalių gyventojus – aktyvius kompiuterių naudotojus. Iš viso tyrime dalyvavo 1539 respondentai nuo 25 metų amžiaus, kurių pajamos yra vidutinės ar aukštesnės ir kurių namuose yra bent vienas kompiuteris. Tyrimas buvo vykdomas 2012 m. vasario 17–kovo 2 dienomis. Siekiant kuo didesnio tyrimo tikslumo, buvo pasirinkti respondentai, kurie yra aktyvūs kompiuterio ir interneto naudotojai.

Panašūs straipsniai

Leave a Comment