Ar tavo automobilis paruoštas žiemai?

Patarimai vairuotojams, kaip išvengti žiemos rūpesčių.

Eksploatacinius skysčius transporto priemonėms gaminančios Lietuvos bendrovės „Lesta” technologė Živilė Dumčiuvienė vairuotojams primena, ką svarbu padaryti norint išvengti šalčių keliamų rūpesčių. Technologės teigimu, nors vairuotojai žino būtiniausius automobilio paruošimo žiemai darbus, tačiau tik jų nepakanka.

„Vairuotojai žino, kad būtina, kaip pakeisti vasarines padangas į žiemines, patikrinti stabdžius, akumuliatorių ir salono šildymo sistemą bei sureguliuoja šviesas. Vis dėlto, šiais darbais automobilio paruošimas nesibaigia”, – sako Ž. Dumčiuvienė.

Technologės teigimu, norint rytais išvengti problemų dėl užšalusių durų ar bagažinės spynelių, netinkamo aušinimo sistemos veikimo ir išvengti galimų nemažų nuostolių, užtektų atlikti šešis veiksmus:

Pasikeisti valytuvus. Puikus matomumas kelionės metu yra vienas pagrindinių jos saugumo garantų, o šaltojo sezono oro sąlygos jį ženkliai apsunkina, ypač, jei automobilis nėra tinkamai paruoštas. Nuo valytuvų kokybės priklauso ne tik matomumas, bet ir erzinantis jų „cypimas”. Valytuvus keisti reikia du kartus per metus, rudenį ir pavasarį.

Sutepti durų spyneles. Durų ir bagažinės dangčio spynelės gali užšalti. Tada ne tik pavėluosite, bet ir gali tekti mokėti už jų pakeitimą. Kad automobilį būtų lengva atrakinti, reikėtų sutepti jo spyneles specialiu skysčiu. Jis palengvins surūdijusių detalių slydimą ir suteiks atsparumą prišalimui.

Nuplovus automobilį, patepti durelių gumas specialiu silikonu. Nuplautas ir vašku padengtas automobilis yra geriau apsaugotas nuo purvo ir jo įsiskverbimo į mikroįtrūkius, taip pat druskų žalos kėbului. Vis dėlto, šaltuoju sezonu nuplovus automobilį, svarbu nepamiršti patepti durų ir bagažinės dangčių sandarinimo gumų specialiu silikonu, kuris saugos šias jautrias vietas nuo prišalimo ar net plyšimo.

Patikrinti aušinimo sistemos skystį. Jei jis keistas prieš dvejus metus ir nėra ilgalaikis („long life” rūšies), arba vasarą į bakelį buvo pripilta vandens – skystį būtina pakeisti nauju. Taip pat įvertinkite, ar jo netrūksta. Aušinimo skystis laikui bėgant arba jį skiedžiant, praranda savo antikorozines savybes, taip pat kinta jo užšalimo temperatūra, o tai šaltuoju sezonu gali sukelti didelių nepatogumų ir nuostolių.

Negramdyti ledo nuo stiklų. Populiariausia priemonė prieš apledijusius langus – gremžtukas – yra ir pati netinkamiausia. Tokiu būdu gramdant ledą, braižomas stiklo paviršius. Vietoj gremžtuko reikėtų naudoti ledo tirpinimo priemonę, kuri ne tik operatyviai atitirpins langus, bet ir puoselės jų paviršių.

Pasikeisti vasarinį langų ploviklį žieminiu. Vasarinį skystį naudoti reikėtų ne vėliau, nei iki spalio pabaigos, o vėliau įpilti žieminio. Vairuotojams, kurie pamiršo tai atlikti laiku ir sulaukė pirmųjų šalčių, patariama į bakelį pilti žieminio langų skysčio koncentrato (neužšąlančio iki -80С). Tokiu atveju būtina įvertinti, kiek buvo likę vasarinio stiklų ploviklio, nes skystį praskiedus santykiu 1:1, užšalimo temperatūra bus -27°C, o jei santykis 1:2, ji sieks vos -13°C.

Panašūs straipsniai

Leave a Comment