Pagaliau sulaukus pavasarinės šilumos dažnai pasižvalgome pro langą. Rytais, beskubant į darbą pirmasis įdėmus žvilgsnis būna jau pro automobilio langą. Neabejotinai pirma, ką pamatome – per žiemą susikaupusius nešvarumus. Tai ženklas, kad reikia ruoštis šiltajam sezonui. Eksploatacinius skysčius transporto priemonėms gaminančios Lietuvos bendrovės „Lesta“ technologė Živilė Dumčiuvienė perspėja, jog tai būtina ne tik dėl estetinio vaizdo, bet ir dėl vairavimo saugumo.
Technologės teigimu, vairuotojams savaime suprantama pasikeisti ratus. To reikalauja ir kelių eismo taisyklės. Dar tradiciškai vairuotojai nusiplauna automobilio kėbulą. Tačiau sezoniniai pasikeitimai tuo tik prasideda. Per žiemą įvairiose ertmėse susikaupia druskos, šaltis pažeidžia valytuvų gumą, įvairius laidus, seniai naudotoje vėdinimo sistemoje susikaupia dulkės. Į visa tai reikia atkreipti dėmesį, o ir patikrą ar valymą atlikti gerai. Jei vairuotojas pats prižiūri automobilį, jo pavasarį laukia šie darbai:
Nuplauti ne tik kėbulą. Nereikia apsiriboti tik estetiniu kėbulo nuplovimu. Derėtų nepamiršti, kad priežiūros reikalauja ir važiuoklė, ir to paties kėbulo ertmės. Žiemą ant mašinos nuo kelių nusėda druska, kuri atšilus tirpsta ir skatina eroziją. Daugiausiai druskų susikaupia ant dugno, tačiau ne mažesnė korozijos tikimybė gresia zonoms apie kėbulo ertme ir plyšius, taip pat dalims, kur pažeistas dažų sluoksnis. Šias dalis būtina nuplauti labai kruopščiai.
Pasirūpinti automobilio vidumi. Čia reikia atkreipti dėmesį į tam tikras salono dalis. Valant vairo, stabdžių, akseleratoriaus ar sankabos pedalus nereikėtų naudoti valymo priemonių. Dėl jų šios dalys tampa slidžios, todėl geriau valyti paprasta vandeniu sudrėkinta šluoste. Valant automobilio vidų reikia nepamiršti durų briaunų, slenksčių. Atskirai reikėtų pabrėžti būtinybę gerai nuplauti langus ir vėlgi, ne tik išorines, bet ir vidines jų puses. Per žiemą iš vidaus langai apsitraukia riebaline plėvele ar netgi tabako dūmais.
Pasirūpinti automobilio gumomis. Žema temperatūra kenkia iš gumos pagamintoms automobilio dalims – jos sukietėja, dėl to funkcionuoja prasčiau. Rekomenduojama atidžiai apžiūrėti įvairių laidų, vamzdelių, netgi diržų būklę. Dėl ilgai užsitęsusių šalčių jie gali būti įtrūkę.
Patikrinti skysčius. Betikrinant vamzdelių būklę puiki proga pasižiūrėti, kas dedasi su automobilio skysčiais ir alyva. Rekomenduojama papildyti stabdžių, aušinimo sistemos, vairo stiprintuvo skysčius, patikrinti variklio alyvą. Taip pat nereikia pamiršti langų plovimo skysčio. Jei naudojote žiemai pritaikytą skystį, šylant orams jį reikia pakeisti vasariniu. Pastarasis efektyviau veikia esant aukštesnei temperatūrai.
Sutepti durelių vyrius ir spynelę. Būtina patikrinti durelių vyrių ir spynų būklę, ar neužsikimšusios durelių drenažinės kiaurymės. Atrodytų maža smulkmena, kuri vėliau gali tapti didele problema. Esant poreikiui, vyrius ir spynas užtektų patepti tam skirtomis priemonėmis.
Keisti valytuvus. Kad ir kaip keistai skambėtų, stiklo valytuvai nėra skirti valyti sniegą, tuo labiau ledą. Vis tik, daugelis vairuotojų būtent taip elgiasi žiemą ir dėl to atėjus pavasariui valytuvai būna jau gerokai „pavargę“. Be to, nuo žemos oro temperatūros valytuvų guma sukietėja, dėl to valo neefektyviai. Valytuvus rekomenduojama keisti tiek prieš šiltąjį, tiek prieš šaltąjį sezoną.
Patikrinti kondicionierių. Mikrobus naikinti reikia ne tik vonioje ar virtuvėje, bet ir automobilyje. Per ilgesnį laiką kondicionieriuje – nesvarbu važinėjote žiemą ar vasarą – susikaupia mikrobų, todėl juos reikia reguliariai dezinfekuoti. Tai itin aktualu artėjant šimtiems orams, mat per kondicionierius praktiškai nenaudojamas, todėl ten susikaupia dulkių židiniai. Be to, pavasarį vertėtų pasikeisti oro filtrą. Nebrangi detalė, kuri turi didelės įtakos kuro sunaudojimui.