Transporto spūstyje moteris turėtų užleisti vyrą

Psichologų nuomone, transporto spūstyje vairuotoja moteris turėtų įleisti prieš ją iš šalutinio kelio norintį įvažiuoti vyriškio vairuojamą automobilį. Ir ne tik todėl, kad spūstyse kiekvienas pagrindiniu keliu riedantis automobilis turi įleisti po vieną iš šalutinio, bet ir dėl to, kad vyrams transporto spūstys kelia daug didesnį stresą ir pyktį nei moterims.

„Sudėtingose situacijose vyrai įpratę imtis veiksmų – „kautis arba sprukti”, todėl jiems transporto spūstys ir situacijos, kai esi bejėgis, kelia didelį susierzinimą. Didžiojoje Britanijoje atlikti tyrimai parodė, kad vyrai transporto spūstyje patiria septynis kartus didesnį stresą negu moterys. Todėl moterys, suprasdamos vyrų psichologiją, galėtų dažniau užleisti vyrus.

„Lietuvos draudimo” užsakymu atliktame daugiau nei 1,1 tūkst. vairuotojų tyrime apie jų emocijas ir pyktį keliuose taip pat buvo nagrinėjami vyrų ir moterų skirtumai. Tyrimas patvirtino, kad vyrai – emocionalesni vairuotojai, jie dažniau ir greičiau susierzina bei supyksta.

„Sociologinės vairuotojų apklausos duomenimis, beveik dukart daugiau vyrų nei moterų įvažiuoja į sankryžą degant geltonam šviesoforo signalui, o transporto spūsčių metu veržiasi į sankryžą, net jeigu užkerta kelią kitiems automobiliams. Vyrai dažniau prieš kelio susiaurėjimą stengiasi aplenkti kuo daugiau automobilių bei labiau pyksta, kai antrąja eismo juosta važiuoja lėti vairuotojai. Taigi kantrybės už vairo vyrai turi mažiau nei moterys. Galbūt todėl vyrai paprastai mieliau važiuoja aplinkkeliais. Nors kelionė trunka ilgiau, vyrai mieliau nuolat juda, o ne stovi spūstyje”, – sakė „Lietuvos draudimo” valdybos narys, kampanijos „Nulis pykčio„, kuria bendrovė siekia mažinti vairuotojų patiriamą pyktį keliuose, ambasadorius Raimondas Geleževičius.

Psichologės teigimu, moterys transporto spūstyse kantresnės, galbūt todėl, kad pati gamta jas sutvėrė stipresnes ir dovanojo gebėjimą prisiderinti. Be to, spūstyse moteris dažniau pasitelkia streso mažinimo priemones: klausosi muzikos, dainuoja ir panašiai. „Būtent šio moterų sugebėjimo – nukreipti mintis į malonius dalykus, vertėtų pasimokyti vairuojantiems vyrams. Susidūrę kelyje su situacija, kurios neįmanoma pakeisti, keiskime požiūrį į ją – na ir kas, kad į renginį atvyksite ne pirmas, bet turite progą pasidairyti į besišypsančias praeives moteris „, – sakė. E. Masalskienė.

Ji taip pat pastebi, kad vyrai geba puikiai planuoti laiką ir kelionės maršrutą, todėl įtampa bus mažesnė, jeigu jau išvykstant nusiteiksime, kad kelionė prieššventiniu periodu truks ilgiau. „Tiesa, ir vyrai galėtų pagelbėti moterims. Besiparkuojančios sausakimšose aikštelėse moterys nervinasi labiau, tad vyrai, galėtų džentelmeniškai joms užleisti patogesnes vietas”, – sakė pykčio keliuose valdymo konsultantė.

Bendrovės atliktas vairuotojų tyrimas parodė, kad 95 proc. Lietuvos vairuotojų patiria pyktį keliuose, o 61 proc. vairuotojų vienaip ar kitaip reaguoja į kitų vairuotojų demonstruojamą pyktį. „Nulis pykčio” projektą palaiko Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.

 

 

Panašūs straipsniai

Leave a Comment