Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gina keliautojų teises

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) prie Teisingumo ministerijos pernai iš keliautojų gavo 50 skundų dėl netinkamo kelionių organizavimo, iš kurių didžioji dalis buvo pripažinti pagrįstais.
Keliautojai skundėsi dėl apgyvendinimo paslaugų kokybės, dėl atidėtų skrydžių, dėl informacijos nesuteikimo, dėl visos kelionės ar nurodydavo kitas priežastis, kodėl pasirinktomis kelionėmis jie buvo nepatenkinti (nemandagus ar net turistus įžeidinėjantis viešbučio personalas, neteisingai kataloguose nurodytos mokamos ir nemokamos paslaugos ir kt.).
Tarpininkaujant VVTAT, 17 poilsiautojų, besiskundžiančių teikiamomis paslaugomis, susitaikė su kelionių organizatoriais, todėl jų pretenzijų tarnyba toliau nenagrinėjo. 4 skundai buvo pripažinti nepagrįstais, dar 2 skundų tyrimas nutrauktas dėl kitų priežasčių.
VVTAT pagrįstais ar dalinai pagrįstais pripažino 27 skundus, dėl jų VVTAT surašė nutarimus, kuriuose kelionių organizatoriams rekomenduojama turistams išmokėti VVTAT nustatytą turtinės kompensacijos dydį. 12 atvejų kelionių organizatoriai atsisakė vykdyti rekomendacinio pobūdžio VVTAT nutarimą, tokiu atveju paslaugomis nepatenkinti turistai galėjo kreiptis į teismą civilinio proceso tvarka.
Artėjant vasaros kelionių sezonui, VVTAT specialistai informuoja, kad keliautojai, nepatenkinti kelionių organizatoriaus paslaugomis, rašydami skundą taip pat turėtų pateikti įrodymus dėl netinkamos kokybės paslaugų. Tokiais įrodymais gali būti nuotraukos, garso ir vaizdo įrašai, kuriuos užfiksuoti viešbučių kambariuose sulūžę baldai, apipelijusios sienos ar nemandagus viešbučio personalo elgesys. Pažymėtina, kad dalį skundų ši tarnyba atmeta vien dėl to, kad poilsiu nepatenkinti turistai tokių įrodymų negalėjo pateikti.
Pažymėtina, kad teikiamomis paslaugomis nepatenkinti turistai pirmiausia turėtų kreiptis į kelionių organizatoriaus atstovus toje šalyje ir bandyti išspręsti iškilusias problemas. Jų nepavykus išspręsti žodžiu, reikėtų pateikti rašytinę pretenziją šio dokumento kopiją nepamirštant pasilikti ir sau). Pretenzijų pateikimo tvarka yra detaliai aprašyta standartinėje turizmo paslaugų teikimo sutartyje. Grįžęs iš kelionės, poilsiautojas pretenziją turi pateikti per 15 dienų.
Prieš pasirašant šią sutartį patariama įdėmiai ją perskaityti, susipažinti su keliautojų teisėmis ir pareigomis bei kelionių organizatorių įsipareigojimais. Prieš renkantis viešbutį, reikėtų apgalvoti, kokie yra turisto poreikiai (norima ilsėtis ramiame viešbutyje ar tokiame, kuris siūlo daug pramogų, pageidaujama atskiro meniu vaikams ir jiems skirtų specialių pramogų ir t.t.). Rekomenduojama taip pat paskaityti atsiliepimus apie konkretų viešbutį internete.
Informacijos valdymo ir visuomenės informavimo skyrius
Tel. 8 (5) 2191882, 8 (686) 50011

Panašūs straipsniai

Leave a Comment