Vartotojai vis dar susiduria su kliūtimis pirkdami internetu

Dauguma vartotojų vis dar susiduria su problemomis pirkdami internetu, apie tai plačiau galite paskaityti Europos vartotojų centrų tinklo (ECC-Net) išleistoje ataskaitoje. Per paskutinius porą metų daugiau nei pusė iš 31 000 skundų buvo dėl pirkimo internetu.

Dažniausiai problemos kyla dėl nepristatymo, nekokybiškų produktų ir neatitikimo užsakymui. Vokietija, Prancūzija, Jungtinė Karalystė, Liuksemburgas ir Olandija yra valstybės, gavusios daugiausiai skundų. Viena iš problemų, su kuriomis susiduria vartotojai, yra ta, kad pardavėjai ne visuomet taiko nuotolinės prekybos taisykles ir vartotojams nesuteikia galimybės atsisakyti sutarties per tam numatytą laiką. Taip pat tam tikros paslaugos neteikiamos į kurią nors valstybę, vartotojai perka iš netikrų sukčiaujančių pardavėjų arba perka prekių klastotes. Nepaisant susiduriamų sunkumų, pirkimas internetu populiarėja ir auga.

Ataskaitoje pateikiami patarimai vartotojams ir prekiautojams. ECC-Net vartotojams pataria:

– žinokite, su kuo turite reikalą,

– mokėjimus atlikite saugiai,

– venkite apgavysčių,

– suvokite savo įsipareigojimus.

Airijos vartotoja pirko atsargų rankdarbiams iš Vokietijos internetinio pardavėjo manydama, kad kaina apima ir pridėtinės vertės, ir pristatymo mokesčius. Gavusi užsakymo patvirtinimą ji suprato, kad svetainėje nurodyta kaina minėtų išlaidų neapėmė. Prireikė vartotojo ir pardavėjo šalių Europos vartotojų centrų įsikišimo. Tai viena iš daugelio ECC-Net bylų, iliustruojanti ataskaitą.

Prekiautojai, pardavinėjantys prekes ar paslaugas internetu, privalo atitikti tam tikrus teisinius reikalavimus, taikomus Europos Sąjungoje. Juos prekiautojai gali peržiūrėti prie patarimų skilties ataskaitoje.

„Europos internetinė prekyba: 2010 – 2011 m. vartotojų skundai” išryškina dabartines praktines ir teisines problemas, su kuriomis susiduria vartotojai, pirkdami iš kitų valstybių narių, ir praneša apie jas ECC-Net.

Europos vartotojų centrų tinklas veikia 29 šalyse (27 ES valstybėse narėse ir Norvegijoje bei Islandijoje), yra dalinai finansuojamas Europos Komisijos Sveikatos ir vartotojų reikalų generalinio direktorato ir kiekvienos valstybės narės. Tinklo tikslas – sukurti pasitikėjimą Europos vidaus rinka vartotojams suteikiant naudingą informaciją apie jų teises pagal Europos Sąjungos teisės aktus, taip pat patarti vartotojams ir teikti pagalbą sprendžiant tarptautinius skundus.

Norėdami gauti išsamesnės informacijos, kreipkitės į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (info@ecc.lt, tel. (8-5) 265 0368, www.ecc.lt, Odminių g. 12, 01122 Vilnius).

Panašūs straipsniai

Leave a Comment